A lekötözés a leggyakrabban használt rögzítési módszer. Ebben az esetben leszorító eszközökkel (rögzítőheveder, lánc, stb.) növeljük a rakomány és a teherhordó felület közötti összeszorító erőt és ezáltal a rakomány rögzítését biztosító súrlódóerőt.
A lekötözéshez szükséges rögzítőelemek számának kiszámításához ismernünk kell a rakomány tömegét, a dinamikus súrlódási tényezőt, a kötözőeszköz és a rakfelület által bezárt szöget valamint az alkalmazandó kötözőeszköz tulajdonságait. Ezek ismeretében az alábbi képlettel számítható ki a szükséges összes leszorító erő:
|
Bővebben...
|
|
Az egyik legáltalánosabban alkalmazott rögzítő eszköz a leginkább „spanifer” néven ismert mesterséges szálból készült rögzítőheveder. A rögzítőhevederrel kapcsolatos követelményeket az MSZ EN 12195-2:2001 szabvány tartalmazza. A mesterséges szálakat három különböző anyagból készítik, az anyagra vonatkozóan a hevedercímke színe nyújt eligazítást az alábbiak szerint:
- zöld - nagy szakítószilárdságú, többszálas poliamid (PA),
- kék - nagy szakítószilárdságú, többszálas poliészter (PES),
- barna - nagy szakítószilárdságú, többszálas polipropilén (PP).
|
Bővebben...
|
Vontatás meghatározása
Vonóberendezés felszerelése esetén a vizsgabiztos feladata a jármű vontathatóságának megállapítása. A járművek vontathatóságát az alábbiakban felsorolt jellemzők szabályozzák:
- A jogszabályokban meghatározott jellemzők
- A vonójármű tulajdonságai
- A vonóberendezés tulajdonságai
Amennyiben a három különböző szempont különböző vontathatóságot eredményez, a kapott értékek közül a legkisebbet kell választani.
|
Bővebben...
|
|
Kérem írja be az ellenőrizni kívánt alvázszámot!
|
Bővebben...
|
|
|
|
3. oldal / 3 |